Wat houdt een asbest attest bij verkoop woning in?

Vanaf november 2022 zal een asbest attest bij verkoop woning verplicht zijn bij woningen ouder dan 2001. Dat heeft de Vlaamse regering beslist.

Een asbest attest bij verkoop woning houdt het volgende in:

Er moet eerst een ovam asbestdeskundige gecontacteerd worden om op inspectie te komen en een asbestinventaris op te maken. Na de inspectie ontvang je een asbest attest bij verkoop woning.

In dit attest zal de deskundige alle plaatsen/materialen waar asbest voorkomt inventariseren en wat de staat ervan is. Een asbest attest bij verkoop woning geeft ook tips over hoe je het asbest veilig kan verwijderen en er wordt een deadline opgelegd tegen wanneer het asbest verwijderd zou moeten zijn. Een attest waaruit blijkt dat er geen asbest is, is een blanco asbestinventaris. Vanaf november 2022 is een asbest attest bij verkoop woning verplicht voor woningen ouder dan 2001 en vanaf 2032 voor elke woning.

cashback asbestattest

 

Uw woning verhuren of verkopen met Kasper & Kent?

Kasper & Kent is een vastgoed - en marketingagentschap tegelijk.

Ontdek onze unieke principes